http://unanocheenlaopera.com/

Metropolitan Opera 2021/2022
http://unanocheenlaopera.com/viewtopic.php?f=7&t=19046
Página 1 de 3

Autor:  Yllanes [ 23 Sep 2020 18:44 ]
Asunto:  Metropolitan Opera 2021/2022

Al mismo tiempo que han cancelado toda la temporada 20/21 han anunciado la siguiente:

https://www.metopera.org/season/2021-22-season/

Autor:  Rubini [ 23 Sep 2020 19:43 ]
Asunto:  Re: Metropolitan Opera 2021/2022

Repasando obras y repartos, no hay nada que me motive a acercarme en esa temporada.

Autor:  Yllanes [ 23 Sep 2020 19:45 ]
Asunto:  Re: Metropolitan Opera 2021/2022

La verdad es que no es muy ilusionante. No la he mirado en detalle pero en principio lo que más me llama es la Ariadne auf Naxos.

Autor:  Rubini [ 23 Sep 2020 20:11 ]
Asunto:  Re: Metropolitan Opera 2021/2022

Como dato curioso, mi amigo Polenzani ahora es promovido como Infante, para cantar el Don Carlo de Verdi.

Y en unos de los repartos de Tosca, cantarán Roberto Alagna y señora.

Autor:  Yllanes [ 23 Sep 2020 20:21 ]
Asunto:  Re: Metropolitan Opera 2021/2022

Rubini escribió:
Como dato curioso, mi amigo Polenzani ahora es promovido como Infante, para cantar el Don Carlo de Verdi.

Je, je, ya lo comenté en el otro hilo (viewtopic.php?p=785538#p785538).

Autor:  hizan06 [ 23 Sep 2020 20:31 ]
Asunto:  Re: Metropolitan Opera 2021/2022

Yllanes escribió:
Rubini escribió:
Como dato curioso, mi amigo Polenzani ahora es promovido como Infante, para cantar el Don Carlo de Verdi.

Je, je, ya lo comenté en el otro hilo (http://www.unanocheenlaopera.com/viewto ... 38#p785538).

Muy pronto llegarán Radames y Otello.

Autor:  tucker [ 23 Sep 2020 21:01 ]
Asunto:  Re: Metropolitan Opera 2021/2022

Rubini escribió:
Como dato curioso, mi amigo Polenzani ahora es promovido como Infante, para cantar el Don Carlo de Verdi.

Y en unos de los repartos de Tosca, cantarán Roberto Alagna y señora.


Bueno, Alagna ya tiene en repertorio desde hace cierto tiempo el Cavaradossi ( principal dificultad para el , él Recóndita armonia de salida y el agudo final, resto relativamente sencillo y descansado para él todo el resto ).
La que va a sufrir a priori, será la Sra. Kurzak que no tiene vocalidad de Tosca ni en pintura

En cuanto a su amigo Matthew, como no cante a los Infantes De Lara,.... :lol: .

Por cierto, mismo reparto de la LUCIA que luego se verá en el Liceo mes y medio después

Autor:  Yllanes [ 24 Sep 2020 22:48 ]
Asunto:  Re: Metropolitan Opera 2021/2022

Mensaje de Michael Fabiano sobre la cancelación:

Citar:
From Michael Fabiano:
A word about the announcement of the Metropolitan Opera from today.
I stand in solidarity with all my colleagues, friends, and acquaintances who are affected by the closure of the MET for the entire 20-21 season

The Metropolitan Opera, like many other North American theaters, is facing an unprecedented problem. The answer to MOST theaters in North America is found in new, creative, innovative programming that mitigates risk of the public and staff while keeping the artistic engine on. There are solutions and a there are a noted few leaders who are trying their best to crack the code. The categorical cessation of work for artists in most major theaters is preventable and does not need to come to this.

I encourage the boards of legacy theaters to demand creativity, boldness, and grit in this time from artistic leadership. Fear and panic is not a reason to end operations for years. Being in Spain, where there is a certain surge in COVID incidents, has not prevented art from restarting and artists having their basic human dignity affirmed. We are working. The public is coming (a notion that I’ve seen many leaders allege won’t happen in the US). Staff and patrons are safe; health protocols are followed; COVID incidents essentially do not exist. The theater world knows the playbook of health and safety better than any other industry.

Without culture, there is no society. Leaders of arts institutions have a moral obligation to society to keep culture alive. We can do it. We must do it. The public deserves it. We will survive. We will never surrender.
If we’ve learned anything from this crisis, it’s that the ARTIST is king. The performer is the anchor. The voice reigns supreme. No theater that doesn’t promote artists as fundamental to their work ethos and culture after this pandemic subsides, should reconsider their mission and vision. Without the opera singer, there is no opera. Without the voice, there is no song to sing. Artists merit respect, dignity, and decency in this time and little of it is being shown to our large community. The lack of employment to all of the staff who support the theaters, from crew to instrumentalists, administration to journalists is horrendous and avoidable.
The loss of the MET season is absolutely a disaster. It is also not the end. We will be stronger, mightier, and more worthy than before.

May we resolve ourselves to remain positive and filled with energy in the face of gale force winds so that when the storm calms, our ship sails forward, weathered, but ready to reach its next destination with more passion and preparedness than ever before.

We will overcome. Society demands it. Culture will triumph.

Autor:  tucker [ 25 Sep 2020 0:13 ]
Asunto:  Re: Metropolitan Opera 2021/2022

El Sr. Fabiano, como artista y como profesional, defiende con cierta lógica y razonamientos, sus intereses y los de sus colegas.

Autor:  Yllanes [ 07 Dic 2020 18:19 ]
Asunto:  Re: Metropolitan Opera 2021/2022

En los EE. UU., los empleados de la NY Philharmonic han aceptado recortes de salario a largo plazo, mientras que en el Met está en marcha una disputa laboral:

https://www.nytimes.com/2020/12/07/arts ... hands.html

Citar:
The Met, which has been shut by the pandemic since March, says that it needs to cut labor costs significantly if it is to survive until and after it reopens. So the company, which has furloughed most of its work force without pay since April, has offered to begin paying many employees up to $1,500 a week if their unions agree to long-term contracts that include a 30 percent cut in pay. Half of those cuts would be restored once the Met’s box office returns to pre-pandemic levels.

The unions have bristled at the request, saying that their members cannot handle such a long-term financial hit after going many months without pay. After talks with the powerful union that represents the Met’s roughly 300 stagehands, Local One of the International Alliance of Theatrical Stage Employees, failed to yield an agreement this weekend, the Met announced that it planned to lock out the union’s workers.

Autor:  Yllanes [ 31 Dic 2020 23:04 ]
Asunto:  Re: Metropolitan Opera 2021/2022

La Metropolitan Opera retransmite esta noche una gala de Nochevieja llena de estrellas... desde Europa y con músicos externos, pues a su propia orquesta no le pagan desde marzo.

Autor:  Rubini [ 31 Dic 2020 23:58 ]
Asunto:  Re: Metropolitan Opera 2021/2022

Pagando una módica suma claro está...

Autor:  Rubini [ 01 Ene 2021 4:19 ]
Asunto:  Re: Metropolitan Opera 2021/2022

El señor Polenzani cantó una Donna e mobile, que hace palidecer a la versión de Tito Schipa que se referenció en otro hilo.

Una selección del evento:

https://youtu.be/wkSvrVjacms

https://youtu.be/PcVu28DgaOA

https://youtu.be/3DJ7glYqBaQ

https://youtu.be/qtQ4LsnG6W8

Algunas fragmentos datan del 29 de diciembre y los mencionan como ensayos, siendo curioso que cual si ópera fuera, los cantantes y la orquesta de cámara, estuviesen vestidos con la misma ropa de la transmisión.

Se me hace que fue un evento pregrabado en su totalidad.

La señora Blue intentándolo con la Leonora de Il Trovatore:

https://youtu.be/kup8F4bwaPg

Estará pensando hacerlo en el futuro en el Met? Confiemos que para ese entonces encuentren un buen Manrico.

Autor:  Yllanes [ 01 Ene 2021 5:24 ]
Asunto:  Re: Metropolitan Opera 2021/2022

Rubini escribió:
Se me hace que fue un evento pregrabado en su totalidad.


Seguro.

Autor:  hizan06 [ 01 Ene 2021 15:03 ]
Asunto:  Re: Metropolitan Opera 2021/2022

Concierto de año nuevo desde la Fenice, dirigido por Harding, con Rosa Feola y Xabier Anduaga. Al tenor vasco le sobra voz, pero me decepcionó un poco - La donna è mobile y Pour mon ame-.Fraseo algo inerte, la dicción deja un poco que desear, además, modulación, legato y estilo para solucionar; sonidos a veces un poco abiertos hasta los primeros agudos. Pero es muy joven y tiene mucho margen de mejora. Feola no me disgustó.

Página 1 de 3 Todos los horarios son UTC + 1 hora [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/